چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهره برداری صرفا امدادی از بالگرد امدادی

  • کد خبر: ۱۲۳۲۳۹
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
بهره برداری صرفا امدادی از بالگرد امدادی
به گفته مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی بالگرد این جمعیت از مدتی قبل دیگر برای جابه‌جایی مسئولان استفاده نمی‌شود.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ اجاره تک بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای جابه جایی برخی مسئولان دولتی که کمتر از سه سال پیش مدیرعامل وقت این جمعیت در گفتگو با شهرآرانیوز آن را تأیید کرده بود، گویا مدتی است که انجام نمی‌شود، تا این بالگرد فقط در خدمت امداد هوایی باشد؛ موضوعی که مدیرعامل پیشین این جمعیت آن را در راستای تأمین هزینه‌های زیاد نگهداری بالگرد بدون ایراد می‌دانست، اما حالا مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز اجاره دادن بالگرد را رد کرد و گفت: یک فروند بالگرد امدادی در استان داریم که در چندماه گذشته و از زمان ورود من به هلال احمر برای جابه جایی مسئولان استفاده نشده است.

محسن ذاکریان البته وجود درخواست استفاده از بالگرد امدادی هلال احمر برای جابه جایی مسئولان دولتی را رد نکرد و افزود: یکی  دو  درخواست بوده است، اما موافقت نکرده ‎ایم. دستگاه‌های دولتی درخواست بالگرد برای جابه جایی مسئولان دولتی در حد وزیران را دارند و این درخواست به اقتضای نیاز است. برای مثال یکی از مسئولان دولتی در بازه زمانی محدود و چندساعت به استان ما سفر می‌کند که نیاز است در شهرستان‌های دوردست هم حاضر شود. با این حال، رفت وآمد بالگرد استهلاک دارد. بالگرد‌های امدادی کشور بسیار فرسوده و نگهداری آن‌ها هزینه بر است و باید برای نجات جان انسان‌ها استفاده شود.

ذاکریان درباره اقدامات این جمعیت برای افزایش شمار بالگرد‌های امدادی استان یا به روزرسانی آن‌ها اظهار کرد: بالگرد‌ها جزو سرویس‌هایی است که به صورت متمرکز از سوی جمعیت هلال احمر کشور تأمین می‌شود و ما فقط بهره بردار آن هستیم. تأمین اعتبار برای تجهیز یا تعمیر ناوگان را نیز مرکز انجام می‌دهد.
او با تأکید بر لزوم به روزرسانی ناوگان هوایی امدادی هلال احمر و مدیریت صحیح اعزام بالگرد‌ها بیان کرد: از ابتدای امسال به صورت میانگین هرماه فقط یک اعزام بالگرد داشتیم. البته اگر با تمرکززدایی بالگرد برای شهرستان‌ها نیز تأمین شود، خوب است، اما درمجموع همین یک فروند بالگرد موجود پاسخگوی نیاز استان است.

اجاره ۳۰۰ میلیونی برای ۱۳۶ ملک

مدیرعامل هلال احمر استان که از فروردین امسال مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد و دیروز در نخستین نشست خبری اش میزبان خبرنگاران بود، در پاسخ به پرسش شهرآرا درباره وضعیت املاک این جمعیت که در اختیار هلال احمر نیست، گفت: در استان ۱۳۶ ملک دولتی به هلال احمر هبه شده، اما این املاک به درستی مدیریت نشده است. برای مثال امسال یک ملک ۱۲۵متری در یکی از مناطق متوسط مشهد ماهیانه ۵میلیون تومان اجاره داده می‌شد، درحالی که قیمتش ۱۵میلیون تومان بود. به سامان دهی این موضوع پرداخته ایم، اما این اقدام به مذاق برخی خوش نیامده است و تهدید به تجمع کرده اند. بسیاری از این قرارداد‌ها را لغو کرده ایم.

ذاکریان با تأکید بر اینکه نگاه هلال احمر بنگاه داری نیست، درآمد ماهانه هلال احمر استان از محل این املاک را کمتر از ۳۰۰میلیون تومان اعلام و تأکید کرد: به علت نرخ‎های کارشناسی نادرست، مشخص نیست این رقم باید چقدر باشد، اما برآورد ما این است که دست کم رشد سه تا پنج برابری این رقم در یک سال قابل تحقق است.

امدادرسانی؛ فقط به ۵۰۰۰ نفر

مدیرعامل هلال احمر استان با تأکید بر اینکه ما هم نگران به روزنبودن تجهیزات هستیم، بیان کرد: اگر در مشهد بحرانی مانند زلزله داشته باشیم، به بیش از ۵هزار نفر نمی‌توانیم امدادرسانی کنیم. به روزرسانی نشدن تجهیزات آشکار است. خرید این تجهیزات باید از مرکز انجام شود. البته به ما اجازه خرید داده شده، اما اعتبارات محدود است.

او مهم‌ترین مشکل مشهد در حوزه حوادث را کمبود شعبه‌های هلال احمر دانست و افزود: درخواست ما این است که یک شعبه کنونی مشهد به پنج شعبه افزایش یابد. ذاکریان با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان نیز نیازمند شعبه هلال احمر هستند، از کمبود ۲۸ پایگاه امداد جاده‌ای در استان خبر داد که برای ساخت آن‌ها اعتبار ۲۵۰ میلیاردتومانی نیاز است و افزود: جمعیت هلال احمر کشور وعده داده است در صورت ساخت این پایگاه ها، هزینه تجهیز و نیروی انسانی را تأمین کند و ساخت آن‌ها نیازمند همراهی مدیران استانی است.

۱۰۷ پایگاه برای دهه آخر صفر

وی همچنین از آمادگی ۱۰۷پایگاه امدادی استان و ۱۲۰۰ نیروی هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران پیاده دهه آخر صفر خبر داد و درباره اربعین نیز گفت: هلال احمر استان سه دستگاه تریلی و تجهیزات لازم و چهل نیرو اعزام می‌کند. همچنین جمعیت هلال احمر در مسیر نجف به کربلا، هر صد عمود یک پایگاه امدادرسانی دارد.
ذاکریان به پرونده قضایی شماری از مدیران پیشین هلال احمر استان نیز اشاره و از اطاله رسیدگی به این پرونده انتقاد کرد. در این نشست همچنین از طرح «رسانه در بحران» رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->